Allmänna villkor för Arrita Städfirma AB
1 TILLÄMPNING
Dessa allmänna villkor gäller för städtjänster som bokas via Arrita Städfirma AB (“Arrita”), organisationsnummer (559467-0985). Arrita erbjuder hushållsnära tjänster i Skåne län och förmedlar pålitlig och professionell städhjälp till såväl privatpersoner som företag.
2 BESTÄLLNING
Tjänster kan beställas via www.arritastädfirma.se, e-post info@arritastadfirma.se eller på telefon. Genom att göra en bokning godkänner du våra allmänna villkor. Du måste vara minst 18 år för att boka tjänster. Alla priser är inklusive moms och kan variera beroende på datum och typ av tjänst. Offertpriser bekräftas alltid innan bokning går i effekt.
3 PERSONUPPGIFTER
Arrita är personuppgiftsansvarig och behandlar personuppgifter enligt GDPR (EU 2016/679). Uppgifter används endast för avtal, bokning och kundkommunikation. Du har rätt att begära tillgång, rättelse eller radering av dina uppgifter, samt invända mot viss behandling. Se vår integritetspolicy för mer information.
4 TJÄNSTENS UTFÖRANDE
Arrita utför samtliga uppdrag med professionell personal enligt upprättade checklistor. Vi säkerställer att personal har försäkring, erfarenhet och tillgång till nödvändigt städmaterial. Vid hemstäd är det kundens ansvar att tillhandahålla dammsugare.
5 KUNDENS ANSVAR
Kunden ska ge Arrita tillträde till ytor och eventuell utrustning som behövs för att tjänsten ska kunna utföras. Kunden ansvarar för att informera om ömtåliga ytor, husdjur, samt ange om något inte får städas eller flyttas. Kunden ska även erbjuda en trygg arbetsmiljö och återkoppla med besiktning inom 7 dagar.
6 AVBOKNING OCH OMBOKNING
Avbokning måste ske minst 5 arbetsdagar innan planerat utförande för att undgå avgift. Vid sen avbokning (mindre än 24h) debiteras fullt pris. Ombokning som sker senare än 5 arbetsdagar före debiteras med 12,5 % av avtalat pris. RUT-avdrag gäller ej för avbokningskostnader.
7 BETALNING
Betalning sker via faktura efter utförd tjänst. Vid långvarigt abonnemang faktureras månadsvis. Arrita förbehåller sig rätten att ta kreditupplysning. Vid nekad kredit sker förskottsbetalning. Dröjsmålsränta, påminnelse- och inkassokostnader tillkommer vid utebliven betalning.
8 REKLAMATION OCH GARANTI
Reklamation ska ske inom 7 dagar för flyttstädning och inom 24 timmar för hemstädning. Vid godkänd reklamation erbjuder vi omstädning inom 3 arbetsdagar. Inga prisavdrag görs för redan åtgärdade brister.
9 ANSVARSBEGRÄNSNING
Arrita ansvarar för direkta skador som uppstår vid utförande, upp till ett (1) prisbasbelopp. Indirekta skador ersätts ej. Kunden ansvarar för att meddela om ömtåliga föremål finns i lokalen.
10 AVTALSTID OCH UPPSÄGNING
Avtal gäller tillsvidare och kan sägas upp med en (1) månads uppsägningstid. För abonnemang gäller uppsägning senast den 15:e i månaden för att avslutas vid månadsskiftet.
11 RUT-AVDRAG
Arrita hanterar ansökan om RUT-avdrag enligt Skatteverkets riktlinjer. Om avdrag nekas av Skatteverket debiteras kunden hela beloppet.
12 SEKRETESS
All information som delas mellan kund och Arrita behandlas konfidentiellt. Sekretess gäller under avtalstiden och ett (1) år efter avslutat avtal.
13 FORCE MAJEURE
Vid oförutsedda händelser som naturkatastrof, sjukdom eller myndighetsbeslut frånsäger sig Arrita ansvar för förseningar eller uteblivna tjänster.
14 COOKIES OCH INTEGRITET
Vår webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen och analysera trafik. Genom att använda sidan godkänner du detta.
15 TVIST
Tvist avgörs av svensk domstol enligt svensk lag.